5, 7
Wróć
Zlot Laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Poznajemy Ojcowiznę"

2023-06-14

Nasza relacja z Centralnego Zlotu Laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Poznajemy Ojcowiznę"

26.05-28.05.2023r.

Dotarliśmy do Legnicy ...

Dotarliśmy do Legnicy pociągiem relacji Przemyśl -Berlin w piątek po południu. Przez trzy dni mogliśmy podziwiać zakątki Dolnego Śląska. W pierwszy dzień udaliśmy się autokarem na wieczorne zwiedzanie Legnickiego Pola, w tym Bazyliki Mniejszej Podwyższenia Krzyża Świętego i Muzeum Bitwy pod Legnicą w 1241 r. Wieczorem oglądaliśmy pokaz multimedialny legnickiej fontanny położonej w centrum pięknego parku obok starówki.

Kolejny dzień rozpoczął się od uroczystego podsumowania XXX edycji OMKK „Poznajemy Ojcowiznę” w sali widowiskowej Hotelu Admirał w Legnicy. Po wręczeniu nagród, w godzinach popołudniowych odbyliśmy wycieczkę do Jawora i Złotoryi.

Wieczorem czekała na nas wspólna biesiada z pozostałymi laureatami , organizatorami i członkami jury konkursu.

Ostatni dzień dał nam szansę, aby poznać bliżej rynek Wrocławski. Nas szczególnie zafascynowało poszukiwanie i fotografowanie słynnych wrocławskich krasnali.

Cały wyjazd dostarczył nam wielu wrażeń, ciekawych doświadczeń i umożliwił poznanie osób, które szczególnie dbają o rozpowszechnienie zainteresowania polską przyrodą, tradycją i dorobkiem kulturowym wśród młodzieży.

Zapraszamy do udziału w konkursie w przyszłym roku, naprawdę warto!